SSPIRB

EPIRB Emergency Position Indcating Radio Beacon의 약자로 조난,침몰, 위급 상황시 수색과 구조를 용이하게 할 수 있도록 도와주는 무선 통신 장비입니다.
SART와 비교 하는 경우가있지만 SART는 RADAR에표시되지만 언제부터 발신된 신호인도 모르고 단순하게신호만 수신되는 설비 이며
이 또한 10마일 거리부터 탐지가능, EPIRB는 위성을 이용하여 어디에 있든 탐지 가능하다는 점입니다.

국가 영내일 경우 LTE 통신을 사용하기에 통신비 부담및 지역 Group화가 가능하기에 신속한인명구조및 재산을 보호할수 있습니다.
그리고 신호를 보낼 때 선명, 선사, MMSI, 시간, 위치 번호 등의 정보를 전송하기 때문에 어느 선박이 조난을 당했는지 알 수 있습니다.
주변 선박에게 신호를 송출하여 긴급처리가가능합니다.
선박에서 사용하는 EPIRB는 COSPAS-SARSAT용 EPIRB와 INMARSAT EPIRB(1.6GHz)가 있습니다. INMARSAT EPIRB는 북위, 남위 70도
이상인 지역은 사용 불가하며 가격이 비싸기 때문에 배에서 잘 사용하지 않습니다
.

그러나 당사의 EPIRB는 IRIDIUM위성을 이용하여 남극에서 북극까지 신호 송출이 가능하며, 매우 저렴한 제품입니다. (통신비제외)
COSPAS-SARSAT EPIRB을 대체할 차세대 제품으로 가성비가 최고인 제품입니다.
선박의 침몰시 수압 3m 이상 잠기면 자동으로 부이가 이탈하여 신호를 방출하기 시작하며, 30초 이내에 신호를 송출 합니다.

선박이 침몰하였을 경우 바다속에는 해류가 존재하여, 침몰위치에 선박이 존재할 가능성은 0%에 가깝습니다. 우리는 바다깊이에따라 200m 500m 1,000m 2,000m 선박이 운항하는 항로의 가장 깊은
거리를 참고하여 wire를 장착 buoy와 선박에 연결 되어 있어, 선박이 해류에 떠내려가도 epirb도 같이 따라가면서 위치를 송출 합니다.
또한 위급상황(해적, 파도등으로 위급상황시, switch를 on 하거나,또는 강제로 이탈 시켜 작동을 시킬수도 있습니다.
야간 수색에 도음을 주기위해 LED 청색/ 황색을 1초 1섬광으로 발광하여 야간수색에 도움을 준다. 렌즈로 인하여 시인성도 높혔다. 완전 방수로 1주일 정도 동작을 지속 합니다.

EPIRB is an abbreviation for Emergency Position Indcating Radio Beacon. It is a radio communication device that helps facilitate search and rescue in the event of distress, sinking, or emergency.
It is sometimes compared to SART, but SART is displayed on RADAR, but it is a facility that simply receives signals without knowing when the signal was transmitted, and this can also be detected from a distance of 10 miles.
EPIRB can detect anywhere using satellites.
If it is within the national territory, it can use LTE communication, so communication costs can be reduced and regional grouping is possible, allowing for quick rescue of people and protection of property.
And when sending a signal, it transmits information such as ship name, ship number, MMSI, time, and location number, so you can know which ship is in distress.
It can transmit signals to nearby ships for emergency handling.
EPIRBs used on ships include EPIRBs for COSPAS-SARSAT and INMARSAT EPIRB (1.6GHz). INMARSAT EPIRBs cannot be used in areas above 70 degrees north and south latitude,
and are expensive, so they are not often used on ships.
However, our EPIRB can transmit signals from the South Pole to the North Pole using IRIDIUM satellites, and is a very inexpensive product. (Excluding communication costs)
This is a next-generation product that will replace COSPAS-SARSAT EPIRBs and offers the best cost-effectiveness.
When a ship sinks, the buoy automatically detaches and starts emitting signals when the water pressure exceeds 3m, and the signal is transmitted within 30 seconds.
If a ship sinks, there is an ocean current in the sea, so the possibility of a ship existing at the sinking location is close to 0%. We are connected to the buoy and the ship by referring to the deepest distance of the route that ships operate, 200m 500m 1,000m 2,000m depending on the depth of the sea, so that even if the ship is drifted by the current, the epirb follows and transmits the location.
Also, in an emergency situation (pirates, waves, etc.), you can turn on the switch or force it to detach to operate it.
To help with nighttime search, the LED blue/yellow flashes once per second to help with nighttime search. The lens also improves visibility. It is completely waterproof and can continue to operate for about a week.
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